Halloween vieren en eerste basketbal training - Reisverslag uit Canisteo, Verenigde Staten van Pleun Zegers - WaarBenJij.nu Halloween vieren en eerste basketbal training - Reisverslag uit Canisteo, Verenigde Staten van Pleun Zegers - WaarBenJij.nu

Halloween vieren en eerste basketbal training

Blijf op de hoogte en volg Pleun

11 November 2018 | Verenigde Staten, Canisteo

Wauw wat gaat de tijd toch snel! Het is alweer meer dan een maand geleden dat ik mijn laatste blog heb geplaatst. Ik heb ondertussen weer zo veel meegemaakt.

Het voetbalseizoen is ondertussen afgelopen want we hebben een wedstrijd in sectionals verloren en dat betekent gelijk het einde van het seizoen. Ik heb heel veel plezier gehad en we hebben allemaal hard gewerkt. Veel meiden waren erg verdrietig na de wedstrijd want ze zijn laatstejaars en dan betekent dat het hun laatste wedstrijd die ze speelden voor Canisteo-Greenwood High School. Maar gelukkig waren de meiden en de coaches ook heel trots op iedereen. De week erna hebben we nog een korte seizoensafsluiting gehad en toen was het tijd om onze tenues in te leveren.

Het weekend van 20 en 21 oktober zijn we een weekendje weg geweest met Jennie, Jackson, Jaiden en Christopher (Jaiden’s vriend). Dit was ter ere van Jaiden’s verjaardag in september. Het was een mooi resort in Cortland (New York), en dit is ook waar Christopher naar school gaat en op kamers woont. Jaiden wist van tevoren niet dat hij mee ging dus dat was een leuke verassing. We hebben een lekker relaxed weekend gehad want er zat een waterpark bij en we hebben massages gehad en lekker gegeten. Het was heel gezellig.

Het einde van oktober betekende ook dat Halloween eraan zat te komen. Jennie en John hadden het huis al versiert, net als heel veel andere mensen in het dorp. We hadden een aantal weken eerder al pompoenen uitgezocht en eindelijk mochten we ze dan uit gaan snijden! De tafel volg met kranten en we hadden ons gereedschap klaar, snijden maar! Jackson koos om zijn pompoen te verven, maar de rest ging voor een meer traditionele pompoen. Zie de foto's voor het resultaat!

Halloween betekent in het Weitzel huis ook het jaarlijks Halloweenfeest van Jackson. Al zijn vriendjes kwamen langs in de gekste kostuums om samen spelletjes te doen en natuurlijk snoepjes te eten. Het was een gezellige en drukke boel!

31 oktober was het dan officieel Halloween! Jaiden en ik besloten om ons een beetje te verkleden, maar de rest van de school stelde me toch wel een beetje teleur met hun kostuums, of beter gezegd, zónder hun kostuums! Gelukkig maakten de basisschoolkinderen het meer dan goed later die dag, want zij gingen er helemaal voor! 's Middags was er een 'trunk of treat' in de parkeerplaats bij de basisschool. Hierbij versierden de mensen hun achterbak van de auto, en kinderen kunnen langskomen om snoepjes te verzamelen. Ze doen dit om Halloween een soort van in te luiden en om de kinderen voor te bereiden op het 'trick or treating', want dat is waar het allemaal om draait. Kinderen gaan verkleed langs de deuren om snoepjes te verzamelen. Jaiden en ik gingen samen met Jackson langs de deuren en het was er leuk om te zien hoe mensen helemaal op gaan in de Halloween sfeer. De huizen zijn versierd met allemaal enge dingen zoals skeleten, bloed, zombies, enge hoofden, en ga zo maar door! Want sommige mensen nemen het heel erg serieus! Het was een leuke avond, vooral omdat ik het 'trick or treating' van zo dichtbij mee kon maken!

Na Halloween ging John onderweg naar Kansas en Missouri, waar hij voor 2 weken zal gaan jagen met vrienden. Want dit is een grote hobby van hem. Dus de komende weken moeten we het zonder hem doen.

Het was niet alleen het einde van het voetbalseizoen, maar ook van alle andere herfst sporten. Dit betekende dat er een bijeenkomst was voor alle herfst sporten en alle coaches gaven een korte speech over het seizoen en hun team. Een aantal mensen kregen een prijs voor bijvoorbeeld uitzonderlijke laatstejaars, of de meest gulle/groothartige speler. Ik won ook een prijs: meest verbeterde speler. Dit omdat ik in het begin nogal onzeker en zenuwachtig was voor mijn eerste wedstrijd. Jaiden won uitzonderlijke laatstejaars, en nog een paar meiden van ons team werden in het zonnetje gezet. Het was een leuke en bijzondere avond!

De volgende feestdag is Thanksgiving, dit is 22 november. Om dit in te luiden besloten we vorige week zaterdag om een FRIENDS thanksgiving marathon te houden met z'n allen. Hierna zijn we naar een hibachi restaurant geweest, wat een nieuwe ervaring was voor mij. Dit was ter ere van Christophers verjaardag, 30 oktober. Het was erg leuk om de kok bezig te zien terwijl we er allemaal omheen zaten en we hebben veel plezier gehad!

Afgelopen maandag ben ik begonnen met basketbal. We hebben in de winter de keuze om te basketballen, cheerleaden, of wedstrijdzwemmen. Basketballen leek me wel iets voor mij, en ik ben hier om nieuwe dingen te proberen dus ik dacht, waarom niet!?
Ik had maandag dus de eerste training. 2 uur lang een sport spelen die ik nog nooit gespeeld heb, wat een uitdaging! Maar het bevalt goed. Ik ben zeker niet de beste, en dan hoeft ook niet, maar het ging zeker beter dan ik had verwacht! Iedereen in het team is super aardig en ik ken ook wat mensen waarmee ik gevoetbald heb. De coaches zijn ook leuk en helpen me goed met het leren van de sport, dus dat is super fijn!

Inmiddels heb ik al wat meer trainingen gehad en we hebben zelf een shooting clinic gehad van iemand die met beroemde basketbalspelers heeft gewerkt, zijn naam is Tim 'the target' Sullivan. Het was een erg leerzame clinic en het heeft mij, en alle andere spelers zeker geholpen!

Woensdag hebben we onze eerste wedstrijd. Gelukkig is het een oefenwedstrijd, want ik ben nog niet klaar voor een echte wedstrijd!

Ik zit dus helemaal in de basketbal spirit nu, maar ben me ook aan het voorbereiden op de feestdagen, want die schijnen super leuk, gezellig en vooral lekker gek te zijn in de Weitzel familie! Ik heb er zin in!

  • 13 November 2018 - 18:06

    Monique:

    he he eindelijk weer eens een berichtje. je weet dat ik geen facebook heb dus ik krijg weinig mee . Weer leuk om te lezen. Fantastisch wat je daar allemaal doet en meemaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

Welkom op mijn profiel! Ik ga komend jaar naar de Verenigde Staten om daar 10 maanden te gaan studeren op een middelbare school en ik ga bij een gastgezin wonen. Via deze site kunnen jullie mij volgen tijdens mijn reis!

Actief sinds 09 Aug. 2018
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 6417

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2018 - 29 Juni 2019

High school jaar Amerika

Landen bezocht: