De eerste dagen bij het gastgezin - Reisverslag uit Canisteo, Verenigde Staten van Pleun Zegers - WaarBenJij.nu De eerste dagen bij het gastgezin - Reisverslag uit Canisteo, Verenigde Staten van Pleun Zegers - WaarBenJij.nu

De eerste dagen bij het gastgezin

Blijf op de hoogte en volg Pleun

23 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Canisteo

Na uren en uren en uren lang wachten op het vliegveld in Newark vertrok eindelijk het vliegtuig naar Rochester. Het was een hele korte vlucht, dus voor ik het wist stond het vliegtuig alweer op de grond. Ik had de allerlaatste stoel in het vliegtuig, dus moest ook als laatste, voor de piloten natuurlijk, het vliegtuig verlaten.
En daar stonden ze dan... mijn gastgezin! Jackson had een Amerikaanse vlag in zijn hand, waarmee hij blijkbaar al een half uur stond te zwaaien naar alle mensen die voor mij uit het vliegtuig kwamen (want ik kwam natuurlijk als allerlaatste). Jaiden had het bord vast waarmee ze me welkom heette in de VS en bij hun gezin. Ook waren John en Jennie (mijn gastouders) en natuurlijk bij, en het vriendje van mijn gastzus, Christopher. Het was gek om ze in het echt te zien. Ook wist niemand in het begin wat ie moest zeggen, lekker ongemakkelijk, maar wel grappig!
Het was al best laat, maar we zijn nog wat gaan eten bij een gezellig tentje in Rochester, en daarna zijn we richting het huis gereden.
Eenmaal bij het huis gaven ze me een korte rondleiding en is iedereen naar bed gegaan, want het was al 1 uur 's nachts.

Zondag kwamen er verschillende mensen over de vloer, zoals familie van John en Jennie en vrienden van Jaiden. Het was heel gezellig, maar wel overweldigend, en natuurlijk heel erg wennen om allemaal nieuwe gezichten te zien, die ik de komende maanden natuurlijk vaak zal gaan zien. Ik was erg moe na de eerste dag, en ben 's avonds in slaap gevallen op de bank! Ze zeiden dat ik echt bij de familie pas omdat zij ook vaak dutjes doen op de bank, haha!

Maandagmorgen om 8 uur had ik mijn eerste voetbaltraining, samen met Jaiden. Het team traint vijf keer in de week, en dus ook de laatste weken van de vakantie. De coaches en de meiden in het team zijn heel aardig. Ook is het team heel fanatiek!

We zijn al verschillende keren naar het meertje gereden, want de familie bezit een best groot stuk land, waar ook een meertje bij ligt. De omgeving is heel mooi. Het huis is omgeven door bossen en ligt midden op een grote heuvel. We zijn gisteren met de auto naar de top van de heuvel gereden om het uitzicht te bekijken en het was echt prachtig en heel rustgevend.

Ik heb al wat vriendinnen van Jaiden ontmoet en we zijn al een keertje bij iemand gaan zwemmen. De mensen hier zijn heel aardig en zelfs collega's van John willen me allemaal leren kennen!

Ik ben vandaag naar de high school gegaan samen met Jennie en we hebben mijn rooster samengesteld. Ook heb ik een rondleiding door de school gekregen. Het ziet er super leuk uit, met de grote kluisjes, en de drinkfonteinen, en de cafetaria, heel Amerikaans!! Natuurlijk is het voor hen gewoon een doodnormale school, maar ik vind het super gaaf!

Ik heb nu al zin om naar school te gaan!

  • 23 Augustus 2018 - 19:43

    Oukje:

    Ha die Pleun! Wat fijn om wat van je te horen

  • 24 Augustus 2018 - 07:06

    Monique:

    Ha Pleun,
    Wat ontzettend leuk om te lezen! Ik wil natuurlijk alles weten! DIKKE kus van mij. Veel plezier!


  • 27 Augustus 2018 - 17:24

    Jeanine:

    Ha Pleun, leuk om alles te lezen hoe het met jou gaat zover weg.
    Volgens mij heb je het wel naar jou zin daar. Fijn dat ze jou zo goed ontvangen allemaal. Ik wens jou voor nu alvast een leerzame tijd
    en vooral ook geniette van alles.
    Groetjes van de buurtjes Gé en Jeanine en Rik en Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

Welkom op mijn profiel! Ik ga komend jaar naar de Verenigde Staten om daar 10 maanden te gaan studeren op een middelbare school en ik ga bij een gastgezin wonen. Via deze site kunnen jullie mij volgen tijdens mijn reis!

Actief sinds 09 Aug. 2018
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 6423

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2018 - 29 Juni 2019

High school jaar Amerika

Landen bezocht: