Eerste voetbalwedstrijd en de eerste schooldag - Reisverslag uit Canisteo, Verenigde Staten van Pleun Zegers - WaarBenJij.nu Eerste voetbalwedstrijd en de eerste schooldag - Reisverslag uit Canisteo, Verenigde Staten van Pleun Zegers - WaarBenJij.nu

Eerste voetbalwedstrijd en de eerste schooldag

Blijf op de hoogte en volg Pleun

09 September 2018 | Verenigde Staten, Canisteo

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een blog heb geplaatst dus ik vond het wel weer tijd voor een nieuwe!

Het gaat goed met me hier in Amerika. De mensen zijn allemaal super aardig en behulpzaam en ik amuseer me prima!

Nadat ik twee wedstrijden verplicht op de bank moest zitten omdat ik nog niet genoeg trainingen had gehad, mocht ik eindelijk mijn eerste wedstrijd spelen. Nouja geen hele wedstrijd, maar ik mocht heel wat minuten maken. Ik vond het spannend, maar had er ook zin in!
De coach plaatste me op allerlei posities waar ik normaal niet speel dus dit maakte me niet zekerder van mezelf haha, maar het ging best goed. We wonnen de wedstrijd dus dat was super leuk, omdat ik deze keer ook een bijdrage had geleverd!
We hebben inmiddels al wat meer wedstrijden gespeeld, en ook al veel trainingen gehad. Ik voel me steeds beter in het team en op het veld. De meiden zijn nog steeds heel aardig en gezellig!

We zijn de afgelopen weken een paar keer gaan hiken. Soms in de bossen in de buurt van het huis. We zijn ook een keer naar Watkins Glen State Park geweest. Dit is een erg mooi park met allemaal kleinere watervallen. Het is erg hoog in de rotsen, wat Jaiden niet zo leuk vond haha, want ze heeft hoogtevrees..!
Ook zijn we een keer gaan hiken in Alfred Almond, dat is een paar dorpen verderop. Deze route was een soort ondiepe rivier met rotsen eromheen. Het was erg glad dus we moesten oppassen dat we niet uitgleden, maar dat ging nogal eens mis haha. Ook dit was erg mooi en gezellig!

De laatste zondag van de zomervakantie hebben we in Rochester doorgebracht. Dat is een stad iets meer dan een uur van Canisteo. Hier ben ik ook geland toen ik vanuit New York City kwam.
We zijn naar de film geweest in Rochester, hebben lasertag gedaan (ik voor de eerste keer), zijn gaan eten bij Red Robin, en zijn nog even gestopt bij een luchtballon evenement. Het was een hele leuke en gezellige dag!

De avond voordat school begon was er een bijeenkomst voor alle seniors (laatstejaars). Iedereen ging met krijt de stoep rondom de school versieren met inspirerende dingen en gelukswensen voor het nieuwe jaar. Het was erg leuk om te doen, ook omdat ik veel van de seniors kon ontmoeten.

Op woensdag 5 september was het dan eindelijk tijd voor de eerste schooldag!
Alle studenten verzamelen 's morgens op het schoolplein voordat de school begint. En de eerste dag kwam de directeur een korte speech geven voordat de deuren open gingen. Hij wenste ons een goed en leerzaam jaar toe, en daarna ging iedereen naar de les. De eerste schooldagen hebben we nog niet veel gedaan. Ik heb kennisgemaakt met de leraren en wat mensen in mijn klas. De mensen zijn erg aardig allemaal. Ik heb nog niet echt vrienden gemaakt, alleen een beetje met mensen gepraat. Maar het verliep allemaal prima gelukkig, behalve dat ik verdwaalde in de school, haha!
Het waren een geslaagde eerste drie schooldagen!

Vandaag, zondag 9 september, is het eerste 'football sunday'. Dat betekent dat de Buffalo Bills hun eerste football wedstrijd hebben, en dàt betekent dat de familie Weitzel/Campell bij elkaar komt om deze wedstrijd samen te kijken. Ieder gezin maakt of het voorgerecht, of het hoofdgerecht, of het nagerecht, en dat eten we dan gezellig samen.
De Weitzels/Campells zijn trouwe fans, ondanks dat de Bills niet zo goed zijn..!

De komende weken is het naar school gaan, voetballen, football sundays... en over een paar weken is homecoming week(end). Dit is de week dat de eerste Canisteo-Greenwood football wedstrijd van het seizoen is. En er zijn allerlei leuke en grappige activiteiten in en om de school. Dit schijnt super leuk te zijn! Dus daar heb ik veel zin in!

  • 10 September 2018 - 15:52

    Huub En Linda:

    Hoi pleun je bent erg sportief en avontuurlijk bezig .
    Het is mooi dat jij je daar op je gemak voelt en dat je goed word opgehangen.
    Je zult de tijd daar ongetwijfeld omkrijgen.
    Veel plezier verder en succes op school.
    Gr Huub en Linda

  • 10 September 2018 - 17:12

    Huub En Linda:

    Opgehangen moet Opgevangen zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

Welkom op mijn profiel! Ik ga komend jaar naar de Verenigde Staten om daar 10 maanden te gaan studeren op een middelbare school en ik ga bij een gastgezin wonen. Via deze site kunnen jullie mij volgen tijdens mijn reis!

Actief sinds 09 Aug. 2018
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 6426

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2018 - 29 Juni 2019

High school jaar Amerika

Landen bezocht: