Spirit week en homecoming weekend! - Reisverslag uit Canisteo, Verenigde Staten van Pleun Zegers - WaarBenJij.nu Spirit week en homecoming weekend! - Reisverslag uit Canisteo, Verenigde Staten van Pleun Zegers - WaarBenJij.nu

Spirit week en homecoming weekend!

Blijf op de hoogte en volg Pleun

07 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Canisteo

Tijd voor een update, want het zijn weer een paar drukke weken geweest!

School is erg leuk! Ik heb een aantal hele leuke vakken, zoals fotografie, kleien en criminologie. Ook heb ik wat moeilijkere vakken, zoals geschiedenis en wiskunde. Het is soms wel lastig om het allemaal te volgen in het Engels, maar gelukkig zijn er genoeg mensen die me helpen. Iedereen is heel aardig op school en ik heb al wat vrienden gemaakt in sommige klassen! Ook zijn er twee andere uitwisselingsstudenten op de school, een jongen uit Zweden en een jongen uit Spanje. Het is erg interessant om met hen te praten over Amerika en natuurlijk over hun eigen land. Ze zijn super aardig! Soms wel een beetje lastig te verstaan omdat ze een accent hebben, maar dat zullen zij waarschijnlijk ook ervaren als ze met mij praten!

Het voetballen bevalt nog steeds goed! We trainen iedere dag en dat is nog steeds leuk. We hebben inmiddels wel een paar wedstrijden verloren, maar komen langzaam weer terug! Dat moet ook wel want het is bijna het einde van het normale seizoen, en dan is het hopen dat we de volgende ronde gehaald hebben. Dat betekent dat we naar de ‘sectionals’ gaan en tegen de beste teams van de regio spelen, spannend dus! Ook heb ik me opgegeven voor een wintersport, namelijk basketbal! Ik heb het nog nooit echt gespeeld, behalve tijdens gymles op school, dus dat wordt nog lachen! Maar ik ben hier om nieuwe dingen te ervaren en daarom dacht ik, waarom niet?

Vorige week hadden we een gezellig herfstweekend.
Zaterdag, na een zware voetbalwedstrijd, zijn we naar ‘Farm City Day’ in Canisteo geweest. Dat was een dag met allerlei boerderij activiteiten en kraampjes met lekkere hapjes en drankjes. We hebben er even rondgekeken en wat apple cider gekocht. Ook zijn we door het maïsdoolhof gewandeld, dat was heel grappig. Het is vooral een dag voor wat kleinere kinderen, maar het was evengoed leuk om te zien.

Zondag zijn we appels gaan plukken met de hele familie. Dat is iets wat ze elk jaar doen, en dit jaar mocht ik natuurlijk mee! We zijn eerst ergens lekker gaan eten en daarna zijn we naar de plek gegaan waar we appels konden plukken. De appels waren super lekker, en ook heel groot! Dus we hebben een lekker voorraadje meegenomen. Ook hebben we pompoenen uitgezocht die we voor halloween gaan uitsnijden, want ook dat is iets wat ieder jaar wordt gedaan. Ik heb super veel zin in halloween! Jennie en John hebben het huis al helemaal versierd met “enge” decoraties! Ik moet alleen nog bedenken hoe ik me ga verkleden, maar daar heb ik nog tijd voor!

De afgelopen week was heel gaaf! Het was spirit week op school en dat betekent iedere dag een ander kleding thema (zoals mathlete versus athlete, twin day en tourist day) en aan het eind van de week een aantal hele leuke activiteiten. Donderdagavond was de truck parade waarin een heleboel studenten van de highschool in meededen, en natuurlijk het ‘homecoming court’. Dat zijn de mensen die genomineerd zijn voor homecoming koning en koningin. Zij werden in duo’s gepresenteerd op het football veld en de homecoming koning werd die avond bekendgemaakt. Ook was die avond de ‘pumpkin bowl’ wedstrijd. Dat is een football wedstrijd waarbij de seniors (laatstejaars) en de juniors (een-na-laatstejaars) meiden tegen elkaar spelen. De regels zijn iets anders dan bij normaal football, maar het is nog steeds redelijk hetzelfde. Ik speelde ook mee een deze wedstrijd en het was erg grappig en leuk om te doen! Vooral omdat ik nog nooit football gespeeld heb! Maar ik heb gewoon mijn ding gedaan en lekker gelachen, dus het was een leuke ervaring. Wat het nog grappiger maakte, was dat het echte football team, zich had verkleed als cheerleaders. Ze droegen pruiken en rokken en hadden wat dansjes ingestudeerd die ze halverwege de wedstrijd lieten zien, het was hilarisch!

Vrijdag na school was er een ‘pep rally’. De hele school kwam bij elkaar in de gymzaal en er werden allemaal gekke spellen gespeeld met leerlingen van verschillende leeftijden, en natuurlijk ook met de mensen van het homecoming court. Ik had me ook opgegeven, dus ik mocht een spel meedoen. Het was erg grappig om mee te maken, en ik heb zeker de school spirit ervaren!

Vrijdagavond werd de homecoming koningin bekend gemaakt. Mijn gastzusje was een van de genomineerden, dus wij hoopten natuurlijk allemaal dat zij zou winnen! Nadat alle 4 de meiden in auto’s het football veld op werden gereden en voorgesteld waren, was het tijd om de winnares bekend te maken. Jaiden won helaas niet, maar een van haar vriendinnen won, dus dat was ook super leuk! Dit gebeurde allemaal tijdens de rust van de homecoming footballwedstrijd. Zij wonnen deze wedstrijd van 48-14, dus dat maakte de avond nog leuker. Na de footballwedstrijd zijn we lekker gaan eten en toen eindelijk gaan slapen na een drukke week!

Vandaag, zaterdag 6 oktober, hebben wij onze homecoming wedstrijd, en tegelijkertijd ook de laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Dus voor sommige meiden zal het een beetje emotioneel zijn. Ook hebben we senior night, dat betekent dat de seniors in het voetbalteam cadeautjes krijgen van de andere meiden, omdat het het laatste jaar is dat ze in het team spelen. Ik heb er heel veel zin in!

Hoe dan ook , het was een gezellige, gekke week met heel veel school spirit!

  • 09 Oktober 2018 - 06:26

    Monique:

    Hé. Leuk man!! Klinkt allemaal te gek. Ga zo door! Liefs, Monique

  • 09 Oktober 2018 - 15:17

    Carolien:

    Ha Pleun! Wat ontzettend gaaf om dit allemaal te lezen. Zo positief! Erg knap dat je overal aan meedoet en je alles uit jouw Amerika jaar haalt wat mogelijk is. Zo kun je het echt allemaal beleven. Heel veel plezier en succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pleun

Welkom op mijn profiel! Ik ga komend jaar naar de Verenigde Staten om daar 10 maanden te gaan studeren op een middelbare school en ik ga bij een gastgezin wonen. Via deze site kunnen jullie mij volgen tijdens mijn reis!

Actief sinds 09 Aug. 2018
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 6422

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2018 - 29 Juni 2019

High school jaar Amerika

Landen bezocht: